Jävla ologiskt, alltså


Det finns en sak som jag har tänkt mycket på och är väldigt upprörd över. Jag kom och tänkta på det när jag skrev om min tro i det förra inlägget. Denna mycket upprörande sak är:

Trumvirvel....

Vad fan firar Harry Potter jul för??

Ingen av trollkarlarna eller häxorna är troende, så de har inget med kristna traditioner att göra. Jag menar, de tekniskt sett är Gud, varför skulle de då tro på honom?
Så om de inte är ett dugg kristna, religiösa eller troende, inte ens familjära med religion över huvud taget, vad har julafton i deras värld att göra?
Det här är ju upprörande. Vad är detta för pinsam miss i historien? Det är just sådant här som förstör logiken i en berättelse!

Jag har till och med läst Harry Potters Magiska Värld, en faktabok om ja, Harry Potters magiska värld, och där står det ingenting som förklarar detta konstiga påfund.
Jag vill liksom bara ha en förklarning.

*Googlar Kontakta J K Rowling*

Hittade inget bra...
Men asså seriöst, det stör mig. Det är fel. Det är konstigt. Jag blir ledsen. Hur kan Harry Potter göra såhär mot mig? Hur? HUR??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0