I-landsproblem indeed


Ni vet sådan där tvål med inbyggd peeling-effekt? Idag hade en sådan sak placerats i min dusch, blå och fin. Förpackningen påstod att de små peeling-kornen var saltflingor från Döda Havet. Eller något annat spa-aktigt.
I alla fall, jag hatar sådana tvålar! För när man pluttar ut lite i handflatan är det ju liksom massa peeling-grejer i koncentrerad dos, men sen ska man ju kleta ut tvålen över hela sig själv! Och då sprids de ut och gör inte längre någon nytta. Så till sist står man där med tre små salflingor (eller vad det nu var...) som man förgäves försöker dela ut jämt över kroppen för att få den önskade effekten. Det går ju verkligen inte.
Dessutom är det inte särskilt behagligt. Någon gång när jag var liten smaschade jag på en massa avokado-tvål med avokadokärna-peeling-saker i på mig själv och började väl gnugga in smutsiga åttaåriga mig frenetiskt. Men det gjorde ju skitont! De var asvassa och ivägen och bara rev mig hela tiden... Dessutom fattade jag inte att de faktiskt skulle vara där. Jag trodde att det var min lillasyster som hällt i sand i tvålen och istället för att bli fräsch och len blev jag vara skitsur och ledsen.

Så...
Nej till peeling-tvål.
Ja till den där reklamen med en tjej som cyklar runt med en tvål och älskar den så mycket att hon måste duscha lite i fontänen på väg hem.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Asså din blogg e så sjuuukt underbar Alice ! <3 Blogga oftare !! ;D <3

2011-04-04 @ 21:19:20
URL: http://haveahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0