Skönt att vara så självmedveten

Hej.
Jag heter Alice och är femton år. Jag bor i Nacka men brukar säga till folk att jag är från Stockholm, för det är coolare. På fritiden klappar jag hemlösa katter, läser för blinda pensionärer och jobbar som volontär hos Röda Korset. Jag är en och sjuttio lång, slank och graciös och har tjockt, vackert hår som når ner till midjan. Med tre ord skulle jag beskriva mig själv som tålmodig, vänlig och charmig. När jag blir stor ska jag jobba som världens mest framstående hjärtkirurg och rädda liv hela dagarna. Men trots min blomstrande karriär har jag alltid tid att gå hem och laga näringsrik mat till mina två underbara barn och hjälpa dem med läxorna. Min man är underbar och har en snygg bil. Om jag fick önska mig något skulle det vara fred på jorden eller mat åt alla hungriga barn i Afrika. Mina vänner brukar säga såhär om mig: "Du är så vacker, smart och otroligt effektiv, Alice! Vi vill alla vara som du."
Det här är jag i korta drag. Precis såhär är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0