Kilklackar och snöbollskrig är inte en bra kombination. Men jag är glad ändå!


Idag hände något konstigt i klass 9e2. Nästan hela skolan var borta, vi var helt själva i de döda korridorerna. Sjuorna var på någon teater, åttorna var ute på prao och alla nior förutom vi och en annan klass var på gymnasiemässan.

Så där gick vi då i vår ensamhet under lunchrasten. Så samlades klassen och helt plötsligt bestämdes det att vi skulle ha snöbollskrig.

Jaha? tänker ni då. Snöbollskrig, vem har inte snöbollskrig liksom?

Men om ni tänker så känner ni inte klass 9e2. Vi är den ambitiösaste, töntigaste, mesigaste klassen i hela Myrsjöskolan. På gott och ont. Men att vi skulle få för oss att göra något så otroligt förbjudet som att ha ett snöbollskrig var för mig en helt främmande tanke. Lite osäkra var vi först. Ska vi våga? Vi vågade.

Jag blev mulad två gånger och kläderna var lite småfuktiga hela dagen efteråt. Och såklart tappade jag bort skåpnyckeln i snöyran och kunde inte hitta den sen.

"Du hittar den sen till våren, höhöhö!" ropar klasskompisarna. Tack grabbar, känner stödet!

Men jag blev faktiskt glatt överraskad över min klass våghalsighet! Det är bra jobbat hörni! Snart kanske vi slutar infinna oss vid lektionssalen fem minuter innan lektionen börjar också! Ett fint framsteg!


Kommentarer
Postat av: Gissa vem?

Fett vad du överdriver vi är den coolaste, bästa och smartaste klassen men ändå förstår jag att du måste överdriva lite för att få läsare:)

2010-11-25 @ 20:27:54
Postat av: Gissa vem?

Skojar du med mig. Vi är den coolaste, bästa och smartaste klassen på skolan. Förstår att du måste överdriva ändå för att få läsare

2010-11-25 @ 20:28:59
Postat av: Alice

Jag tackar så mycket för det dryga insticket där i slutet! Det uppskattas!

Och jaa, vi är rätt så coola, smarta och bra, men om det är något vi inte är så är det rebelliska! Det måste du ju hålla med om, oh du anonyma klasskamrat? :)

2010-11-25 @ 20:32:17
URL: http://heyhappiness.blogg.se/
Postat av: Anonym

går inte att vara cool och smart på samma gång

2010-11-25 @ 21:05:53
Postat av: Alice

Klart det gör! Se bara på mig! Höhöhö... Den var bra Alice, där fick du till det!

2010-11-25 @ 21:07:34
URL: http://heyhappiness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0