Här kommer bidrag nummer 7, Hold on tight. Text och musik - Alice Åberg


Egentligen borde det vara rätt lätt att skriva en låt. Man behöver bara skriva någon mesig kärlekssmörja på engelska.

"Hold me close to your heart
Don't let us be apart
You're my dreams, my morning and my night
So please, hold on tight."

Lägg på lite gitarrplink, en cool jazzröst och här har vi vinterns stora hit. De innehåller liksom ingenting. Aldrig någonting. Svenska sånger innehåller inte heller ett dyft. Så länge man skriver någon rääändom skit blir det ju bara så coolt och annorlunda!

Jag menar.... Marcus Krunegård, Håkan Hellström, Veronica Maggio... Deras låtar är bra och fina, visst, men säger de något egentligen? Nepp. Så därför borde alla kunna skriva låtar. Jag kanske ska skriva vidare på det där lilla tjotafräset jag skrev där uppe, och sedan skicka in till Lilla Melodifestivalen! Så kan jag stå där i mitten av scenen, vickandes på höfterna och iförd rosa jeans och en glittrig liten scarf.

Det här är en bra idé. Jag skulle bara skämma ut mig inför hela Sverige. Men om jag ska göra det behöver jag två stycker bakgrundsdansare också! De ska stå bakom mig och vifta med luftiga tygremsor som är fästa vid handleden. Det här kommer bli så ballt. Jag kommer säkert med också. Sedan vinner jag säkert och får åka till Bulgarien eller något annat konstigt land! jag gillar den här idén mer och mer...

Så... Jag behöver två frivilliga bakgrundsdansare. Jag tar gärna emot förslag.
Tack.


Kommentarer
Postat av: Bea

Jag ställer väldigt gärna upp min vän! Det är ju bara något man måste göra innan man dör! Vara bakrundsdansare i Lilla melodifestivalen, snälla välj mig?

2010-11-24 @ 19:06:09
Postat av: ella

I'm on!

2010-11-26 @ 22:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0