Gympalektion à la 9e2


Jag har en sjuk scen framför mig just nu. Jag sitter på golvet i gympasalen, och till vänster spelar killarna i klassen innebandy à la mördar-metod för fulla muggar och till vänster ligger Amanda, Bea och Liisa och vrider sig på golvet.

Nej, de har inte fått en hjärtinfarkt.
Inte heller tror jag att de utför någon nyskapande styrketräning.
Faktum är att jag tror att de dansar.

Än så länge är det lite osäkert om det är så det är. Men ibland skymtar något i deras beteende som kan liknas med dans. Just nu dunkar Dancing Queen på högsta volym i högtalarna och varje gång frasen "You can dance, you can jive" kommer pekar de alla på varandra, skakar på huvudet och betonar "you" med en sådan artikuleringsförmåga att man blir alldeles häpen.

Detta är verkligen underhållande. Har jag tur lyckas jag fånga in dessa kreatur och sälja dem till Skansen. 



 

Kommentarer
Postat av: Elina

Du uppdaterar bloggen så sällan:( det tycker jag är jätte synd eftersom din blogg är så himla bra, rolig och spännande.Och du är så rolig också:)

UPPDATERA OFTARE!:D<3

2010-11-17 @ 21:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0