Vem var det som kom på att jorden snurrar runt solen?


Jag bara undrar. Om någon vet, så svara!




Jaa, inte var det han i alla fall! (Det är Isaac Newton för er som undar vem denne sexige man är). Men han kom väl på något annat, tyngdkraften och gravitationen om jag inte är helt ute och cyklar. Isaac här är väl snubben med äpplet? Right? Anyway, vem är mannen bakom jorden-snurrar-runt-solen?

Min första tanke var Columbus men det är ju också helt fel. För han är ju finding-Amerika-pojken (snarare gubben).



Tänkte att när jag redan var i farten kunde jag ju slänga in en bild på honom också. Han är också rätt fin tycker jag. Jag gillar särskillt de hängande ögonen och den stora näsan. Hatten med.
Efter en felstavning kom jag och Bea fram till att Columbus skulle passa bättre i namnet Clombus. Passar hans näsa bättre, påstår Bea.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0