Mc-brud


Pjuuh. Jag överlevde! Jag klarade mig igenom tre timmars trafikkörning och körde bara åt fel håll två gånger! Hm... Ni behöver inte kommentera det där sista, okej?

Det var i alla fall grymt roligt! Lite småläskigt när vi körde inne på Söder, men det gick galant det med! Jag är godkänd och måste bara klara några webb-prov, sen är det bara för mig att göra det fruktade teoriprovet på Trafikverket som lär vara skitsvårt... 46 % klarar det på första försöket, resten failar. Liiite för låga siffror, om ni frågar mig. Jag måste plugga som satan, så om någon jätteerfaren provtagare vet en extra klurig fråga, skriv gärna en kommentar så ska du få en distanspuss av mig.



Japp, och här har ni henne, världens coolaste Mc-brud. Och ja, det är sant, hon är ingen astronaut, bara en vanlig tjej som ska köra en runda på sin moppe.

Jag råkade återigen ut för De småfotades eviga förbannelse när moppeläraren skulle ta fram Kan-sparka-genom-berg-kängorna jag var tvungen att bära. 35:or var inte att tala om så efter länge och väl hittade han ett par alldeles förstora 36:or. Det var premiäranvändning för dem, påstod han. Jag körde alltså runt på Söder med denna charmiga reflexväst, denna gigantiska hjälm och dessa chica figursydda byxor, alltihop en aning för stort.

Men jag är go´och gla´kexchoklad, för snart har jag moppekort och åka vart jag vill och framför allt, ha på mig vad jag vill...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0