Jag älskar sommar.


Jag älskar sommardagar när de är som varmast och längst.
Jag älskar att sitta ute sena sommarkvällar omgiven av vänner.
Jag älskar hur man hatar att det aldrig blir mörkt på natten.
Jag älskar hur man med gemensamma krafter täcker för fönstret med allas kuddar och väskor och sedan inser att det finns ett fönster till.
Jag älskar att ligga och fnissa åt att kuddhögen och alla hårda väskor snart kommer ramla ner på Manfred.
Jag älskar att komma på att jag ligger bredvid Manfred och att väskorna kommer landa på mig också. Eller vänta, det gör jag inte...
Jag älskar att sitta vid havet och se solnedgången glittra orange över vattnet.
Jag älskar att några timmar senare kunna titta på soluppgången över samma hav.
Jag älskar att sitta på någons gräsmatta och inse att klockan är över tolv och att föräldrarna glömt bort den sena timmen pågrund av det hatade/älskade ljuset.
Jag älskar när en förvirrad förälder ringer tillslut och påpekar den sena timmen och ja... Det var väl inte så mycket mer med det. Var är du? Pontus? Dåså. Kommer du hem? Du vet inte. Nähänä. Ehm, jaha. Det var inget mer. Hejdå då.
Jag älskar att ligga vid vattnet och sola och bada och äta äcklig pastasallad som jag försört med för mycket limepeppar.
Jag älskar att ligga hemma en hel dag och läsa ut bok efter bok under gassande sol.
Jag älskar att bada i Hugos grannes 30-gradiga pool och hela tiden vara lite nervös ifall tanten kommer. Hugo hade tydligen kollat med henne om det var okej...
Jag älskar att ta på mig mina fula älskade röda lackträskor jag haft sedan femman och gå tio meter hem till Pontus (och såklart snubbla 7 gånger påvägen. Rötter och träskor passar inte ihop).
Jag älskar sova bort en hel dag men man vet att det är okej, för det är ju sommarlov.
Jag älskar att elda vid stranden och koka hemmagjort krikonte som bara Manfred är artig nog att låtsas gilla.
Jag älskar att ha benen fulla mede kliande myggbett och tillfredställelsen när man äntilgen lyckas mosa myggjäveln.
Jag älskar att jag inte passar i mina klotrunda solglasögon men att jag har dem ändå.

Kort sagt: Jag älskar sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0