Instruktioner till låtsaspromenader.


Såhär gör du:

1. Ring en kompis. Utan vänner är promenaden meningslös.

2. Gå utanför dörren. Gå sedan tjugo meter till. Sätt dig ner på en strand/bänk på berg. Möt upp med personen innan eller vänta där.

3. Gå inte mer. Nu är gå-delen av promenaden slut.

4. Prata. That's the point.

5. Nu är klockan mycket och du skulle vara hemma för en halvtimme sedan. Oups. Ignorera faktum.

6. Dina föräldrar ringer och säger att "lilla vän, du skulle faktiskt vara hemma för en halvtimme sedan. Var är du?"

7. Du svarar: "Ute och går... Vart? Jadu, långt borta... Nej, jag vet inte var jag är... (du sneglar mot ditt hus som är inom synhåll) ...Jamen, vi bara gick lite... Men jag vet väl inte, Kummelnäs kanske... Nej, jag är inte hemma snart.... Det kommer ta lång tid att gå tillbaka, vi måste ju hitta först och så.... Jag vet inte, halvtimme kanske?... Jag vet, förlåt mamma... Du det är dålig täckning här, vi hörs!"

8. Grattis, du har just vunnit ännu en extra halvtimme.

9. En dryg halvtimme senare går du de tjugo metrerna hem. Du har nu gått på en fyrtiometerspromenad.

10. Mission completed.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0