Den brutala sanningen

Idag var jag barnvakt åt fyra barn. Det var... En upplevelse! Om man vill uttrycka det ställt alltså.
Men jag har insett att barn är elaka. Riktigt elaka, för de har inte riktigt någon koll på vad man får och inte får säga. Idag när vi satt på bussen var mitt barnvaktsbarn dum mot mig. Jag satt i godan ro och tuggade tuggummi och blåste lite fina bubblor när hon plötsligt utbrast:
"HAHA! Du ser jätteful ut när du gör sådär!"
... Tack? Vafan tjejen, vad är det du säger?? Du ska ha respekt för oss högre stående varelser. Särskilt för mig. Nu kommer jag ju aldrig våga blåsa bubblor igen! Och det som är så kul... Inte okej hörru, inte okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0