Ungdomar nu för tiden!



Jag och Liisa satt och diskuterade att vi var tvungna att skriva SO-provet för hand:

Jag: Asså för hand! Tänk dig, det går ju bara inte!

Liisa: Nej, det är så orättvist! Varför kan vi inte få använda våra datorer?!

Jag: Eller hur, jag fattar inte! Men vet du världens hemskaste grej?

Liisa: Nej, vadå?

Jag: Vi kommer vara tvungna att skriva alla våra nationella prov för hand!!

Liisa: Va?! På riktigt?!

Jag: Jaa! Helt otroligt!

Liisa: Men.. Det går ju inte!

Jag: Jag vet, det är ju hemskt att skriva utan dator!

Hahahahaah! Vad bortskämda vi har blivit. Helt otroligt. Men det käns faktiskt så, man vänjer sig vid datorerna och då blir det svårt att skriva för hand igen. Man har inte tekniken kvar, och min handstil är numera förfärlig. Det är ju så himla jobbigt att skriva för hand, men ännu jobbigare att inte kunna skriva för hand! Det borde defenitivt betraktas som ett handikapp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0