Stick och brin snöjävel



Hallå i stugorna! Idag är det Lucia allesammans. Men såklaaart stack snön så fort den insåg att den verkligen behövdes. Det är alltid så. Det snöade såklart i Oktober, men vem vill ha snö då? Men i December, när den faktiskt behövs håller den sig undan. Den kanske pratar tvärt-omspråket. Ni vet, som man gjorde i ettan. Om man sa "Jag hatar grönt" menade man i själva verket att man älskade det. Så kanske snön pratar. Så om jag säger att "Oj, vad kul att snön är här!" så tror den att jag vill att den ska försvinna. Vi borde gå runt och skrika "Fan ta dig snön om du kommer tillbaka hit, vi vill aldirg mera se dig!" Då kommer den i stora lass ska ni se.

Japp. Så är det.

Nu ska jag städa. Just nu tittar jag på mitt rum, och vet ni hur jag känner då?


Ungefär så. Jag har mycket att städa. Attans.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0