Barn


Igår var jag barnvakt. Mina barn är rätt smarta, måste jag säga... Eller ja... Sötsugna i alla fall...

Femåriga Greta tar fram sin loppa som hon gjort under dagen. Tidigare har hon sagt att hon inte hunnit skriva något i den och jag ser också att alla flikarna är helt vita och oskrivna. Men vi ska ändå leka, jag ska välja ett tal mellan ett och fem. Tre, väljer jag, och sedan rosa.

Greta: "Gör tio stycken grodhopp precis NU!"
Jag: "Men jag kan ju inte göra grodhopp på bussen!"
Greta: "... Näe, det förstås... OJ, vänta jag läste fel! Ge en tårta till Greta, står det!"
Jag: "Hm... Står det verkligen så Greta?"
Greta: "Jaa!"
Jag: "Jahaja.... Men dåså... Hm... Får jag leka?"
Greta: "Nej! ... Det är bara... Jag... Som kan."
Jag: "Jaså, verkligen?"
Greta: "Jaa!!"
Jag: "Greta... Kan det möjligtvis vara så att du hittade på orden själv, alldeles nyss?"
Greta: "Eh... Nej... Fniss fniss"

Bra försök tjejen... Men jag är rätt klipsk jag med, när det kommer till kritan....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0