Nattliga Bravader

Härom natten gjorde jag en sådan där sak som bara jag gör. 
Ni vet, klantig, störig, onödig.
Jag skulle upp på toa, och plötsligt inser jag att någon (jag) har lagt en damsugare utanför min sovrumsdörr. Eftersom att det var kolsvart såg jag ingenting, men jag ansträngde mig verkligen för att inte gå in i den och låta en massa. Men som vanligt missbedömde jag avståndet över damsugaren och med min brist på kordinationsförmåga råkade jag såklart klampa rakt på Sätta-på-damsugaren-knappen.

Helt plötsligt genljöds hela huset av ett högt damsugarvrål och till råga på allt råkade jag välta hela skiten samtidigt.

Jag fick panik och kastade mig mot helvettesmaskinen i ett försök att stänga av den. Men trots mina ansträngningar tog det ett tag. Jag blev verkligen rädd. Dels för ljudet och dels för att jag trodde att hela min familj skulle komma ner och bli sura på mig.

Men ärligt, är det inte ovanligt klantigt? Och hur stor är chansen att man:

1. Ställer en damsugare utanför sovrumsdörren
2. Glömmer dra ur sladden så att saken sätts igång vid ett knapptryck
3. Lyckas ha så dålig balans och avståndsbedömning att man hamnar precis på På-knappen när man sätter ner foten?

Man skulle ju nästan kunna säga att jag har en dold talang för det här med att sabba andras nätter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0