Ge mig mat

Godmorgon.
Är sitter jag och dör. Av hunger, faktiskt.
Min första tanke var "Halleluja, det är lunch snart!"
Min andra tanke var "Döda mig, det är korv och potatismos i tunbrödrulle till lunch snart..."
Ska det vara så svårt att ge oss mat som vi faktist... Ja, jag vet inte, tycker om?
Om skolan bara gav barnen köttbullar, pannkakor och lasagne varje dag skulle vi alla vara runda och glada!
Jag menar, vad är meningen med att laga den där äckliga lammgrytan, när ingen kommer äta av den i alla fall? Och den där fisken med mosig potatis, var det verkligen nödvändigt?
What's up med skolans matsedlar, liksom. Egentligen är det bara för att maten ska låta extremt classy och fin. Om de skulle fylla varje dag med pannkakor och köttbullar skulle det nog inte se bra ut när skolverket tar sig en titt. Det är därför de drar till med "Krämig och dillkryddad lammgryta med potatis och inlagda rödbetor" när det egentligen bara är en omskrivning för "Slemmig mosgryta med sönderkokt potatis och två stycken rödbetor innan de tar slut."
Nu ska jag iväg på lunch.
TJOHO.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0