Janne-Panne

Just nu har jag svenskalektion med vikarien Janne. Janne är en troligt fin person.
Man slipper alltid jobba med det man ska och får oftast gå en kvart tidigare, när man har honom.
Sist han vikarierade på vår lektion lekte vi Så ska det låta halva tiden, tills vår ordinarie lärare kom. Ni skulle sett hennes besvikna blickar när hon kom in genom dörren, som sedan ändrades mer mot om-blickar-kunde-döda-hållet när hon såg på Janne.
"De tvingade mig, Lisen! Jag hade inte en chans! Jag lovar, de tvingade mig!"
Yeah right. Janne var den som sjöng höst och gissade mest. Tvingad, jovisst.
Som om detta inte vore nog är han typ världens mysigaste! Han pratar med lugn och fin röst och hummar allt som oftast på Elvis. Han är klädd i fleecetröjor i olika färger och är lite allmänt förvirrad.
Innan jag började högstadiet var jag rädd för honom, för då kallade min syster och hennes kompisar honom för Kondom-Janne. Jaadå, kondom. Han är nämligen ansvarig för att dela ut kondomer till skolans alla sexsugna elever. Och jag kan gissa på att det blir en del kondomer till IQ-befriade tonårskillar som sätter dem på huvudet istället och ser ut som mosade grisar. Jag har för övrigt inte förstått grejen med det. Det är inte särskilt roligt, och om ingen har upplyst er än, blir ni jättefula. Så... Av med kondomerna från huvudet, grabbar. Ni ser inte friska ut.
I alla fall, Janne. Som summering av det här inlägget kan jag säga såhär: Vi elever gillar Janne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0