Schizofreni


Asså jag är så trött.

Hur tror ni min engelskalärare skulle reagera om jag la mig sprattlade lite på golvet? Inte positivt, skulle jag tro.

Igår natt sov jag fem timmar. Och i natt stängde jag inte ner datorn förän vid tolv. Grattis Sherlock, du har hittat svaret på gåtan "Vad gör Alice trött idag." Mycket clever av dig, duktigt.

Nej, men jag börjar oroa mig för mig själv. För ett år sedan gick jag alltid och lade mig i tid, släckte någon gång efter tio. Nu har rebell-Alice anlänt och hon släcker inte lampan förrän efter tolv. Detta sabbar rätt mycket för Snäll-Alice, för hon är alltid trött dagarna igenom. När klockan ringer halv sju på morgonen säger Snäll-Alice rätt osnälla saker om Rebell-Alice, men när klockan tickar mot tio på kvällen är morgonen redan glömd och Rebell-Alice tar över igen. Det här börjar bli ett problem för mig. Jag måste göra något åt det!

"Hej alla KP-läsare! Jag har en fråga till Annika och Daniel: är jag schizofren? Jag gör alltid saker på kvällarna som jag inte vill. Först tänker jag att jag ska sova tidigt, men sedan gör jag inte det i alla fall. Är det något fel på mig? Är det här normalt? Mamma säger att jag måste sova mera, men när jag förklarade för henne förstod hon inte. Jag blir jätteledsen över det här. Jag vet inte vad jag ska göra längre, ni måste hjälpa mig!"

// Orolig smultronälskare 

Vad tycker ni? Ska jag skicka in?


Kommentarer
Postat av: Adam

Skicka in den! :D

2010-10-25 @ 14:02:00
Postat av: Ellen

Skicka in den!

2010-11-06 @ 23:38:12
Postat av: Maja

Skicka in den!:D fast egentligen borde jag oroa mig mer än vad du borde för att jag går och lägger mig vid 2 tiden på vardagar och jag är bara 12 år!:S

2010-11-08 @ 01:41:12
Postat av: Alice

Haha, ojdå! Inte bra Maja, inte bra! Du borde gå och lägga dig klockan sju, efter Bolibompa! Okej, det kanske är femåringar som gör sådant... Men det får bli skärpning från vår sida!

2010-11-18 @ 22:05:37
URL: http://heyhappiness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0