Diagnostisk huvudvärksdagbok

 



Titta på min underbara vän. Visst är hon fin?


Ett tag hade jag otroligt ont i huvudet varenda dag så jag gick till skolsköterskan för att kolla upp det. Först kollade jag upp min syn, men det var tydligen inte tillräckligt mycket fel på den för att jag skulle få glasögon (oj så synd). Men nu ska jag snart få träffa skolläkaren eller vad hon nu var, så därför ska jag föra huvudvärks-dagbok. Min huvudvärk har i och för sig gått över, men det är tydligen ändå nödvändigt. Och idag har jag haft ont i huvudet, så nu ska dagboken premiäranvändas.

Okej, here we go:

När började huvudvärken? Ähum? 10.00?

Hade du innan huvudvärken störning av Synen/Känseln/Annat? Va? Nej. Ont i huvudet var det väl?

Var huvudvärken högersidig/vänstersidig/dubbelsidig? Öh. Pannan?

Var huvudvärken dunkande/konstant? Venne... Konstant?

Ändrades huvudvärken vid fysiska aktiviteter, t. ex vid gång i trappa? Vadå? Nej. Eller?

Var du  illamående? Asså näe.

Var du ljusskygg? Asså jag hade ont i huvudet.

Var du ljudkänslig? Men hallå... Jag har bara lite ont i huvudet...

När försvan huvudvärken? Eh. 14.00?

Tog du medicin? Hur mycket? När? Vilken? Okej, ta det lugnt. Ingen medicin...



Oj. Här var vi dramatiska. Låter som att jag har symptom på hjärncancer eller kanske en släng av HIV.

Jag som bara har vanlig huvudvärk...


Kommentarer
Postat av: Bäsan

Mm, visst är jag vacker? Jag blir bländad! Eller kanske inte. Man kan också säga cp-störd apa, eller kanske till och med psyksjuk patient. Bara att välja och vraka! :D

2010-05-03 @ 16:58:50
Postat av: Alice

Jo, jo, men du är en väldigt charmig apa!

2010-05-03 @ 18:21:09
URL: http://heyhappiness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0