Living in Ingordia




Har ni sett reklamerna överallt om denhär filmen?

Jag och Liisa väntade vid busshållplatsen där en sådanhär affisch höll till.

Liisa: Men ååh, inte ännu en sådan film.
Jag: Eller hur. Man vet med säkerhet vad den kommer handla om.
Liisa: En kille som blir den utvalde och som måste rädda sitt fantasiland.
Jag: Japp, säkert heter han Peter.
Liisa: Och draken heter Ingordia
Jag: Nej, nej, det är landet han bor i.
Liisa: Jaha, vad heter Draken då?
Jag: Eh... Nuffi.
Liisa: Wtf?
Jag: ... Peter och Nuffi från landet Ingordia på nya äventyr.
Liisa: Fan vilken film.

Senare ser vi en affisch på ännu en drake.

Jag: Åååh, det är Nuffi!
Liisa: Men nej! Det är en annan drake. Äldre.
Jag: Jahaaa, det är Nuffis farfar. Vad heter han då?
Liisa: ... Abraham.

Men jaha. Drakryttaren Peter rider draken Nuffi. Med hjälp av farfar Abraham ska de rädda landet Ingordia.

Någon mer än jag som tycker att vi borde bli manusförfattare?


Kommentarer
Postat av: Emil

Tveksamt... Men fortsätt jobba på manuset ;)

2010-03-24 @ 19:30:21
Postat av: Alice

Men neje! Det här är väl ändå solklart ett fall för Hollywood? :O

2010-03-24 @ 19:39:36
URL: http://heyhappiness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0