Je ne parle pas francais


Bonsoir mes amis!

Det har hänt något konstigt med mig. Jag har börjat tänka på franska, prata en massa franska och skriva en massa franska.

Men det är ju jättebra, tänker ni. Då lär du dig franska så himla mycket snabbare och bla bla bla.

Men grejen är att jag inte kan prata/tänka/skriva franska. I alla fall inte så bra som jag tror att jag kan.

Où est le kamera? Kan jag tänka och känna mig fyndig. (Var är kameran?) Ooooh, så duktigt.

Särskillt när kamera heter Appareil photo på franska.


Sen kan jag en konversation i mitt huvud med mig själv (jag är en gnutta schitzofren också). Där säger jag sisådär tre meningar. Sen tar mitt ordförråd slut och jag börjar tänka engelska istället.

Försöker jag förneka mitt land kanske? Mitt undermedvetna kanske försöker få mig att sticka härifrån. Göra en Dolph Lundgren och flytta från Sverige och "glömma" hur man pratar svenska. Då har jag i alla fall en anledning att snacka franska. Den idén är inte så dum.

Ska ha den i åtanke.

Adiós!

(Jaha, nu börjar hon prata spanska också...)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0