Periodiska systemet


Idag fick vi i uppgift att lägga några biter zink i saltsyra och sedan observera den kemiska reaktionen. Det tyckte jag och Amanda var ytterst kul. Eller... Jah. Medan alla andra stirrade på bägare med saltsyra gjorde vi något annat. Vi tog bilder.



Här är våra zinkbitar i saltsyra. De håller på att reagera med varandra. Det går extremt långsamt.


Ungärfär här började vi bli uttråkade och tog upp webbcamen.



Jag tror att jag försöker se ut som ett ondskefullt geni. Vad Amanda gör vet jag faktiskt inte.



Här försöker vi se smarta ut och misslyckas.


Vi försöker igen. Och misslyckas. Igen. Vi är tydligen inte skapta för att se smarta ut.



Jamen precis. HAHAHAHAHAH KEMI ÄR SÅ KUUUUUL. Säkert precis så vi tänker i det ögonblicket. Typ.


Sen fick vi i uppgift att göra något för att skynda på reaktionen. Jag och Amanda hittade en burk med blått pulver på ett bord som vi hällde i i vår gegga. Allt började frätas sönder som bara attan. Vi höll till och med på att sabba en metallsked som vi stack ner. Och detta var bra, om det inte framkommer. Det var liksom meningen att saltsyran skulle fräta sönder zinkbitarna. Vi snabbade alltså på processen en smula. Det blev blått och geggigt och zinkbitarna blev röda. Vet dock inte om det var bra...


Vi blev så förtjusta i vårt Kopparsuflat att vi tog med oss den till vår bänk. Sedan gömde jag burken under bordet så att ingen annan skulle få ta del av vår briljanta lösning.


Här tog jag av mig de fula glasögonen och blev såhär sexig. Amanda har fortfarande på sig dem och fortsatte vara sådär konstig.

Detta var en mycket givande lektion för oss, som ni nog förstår.


Kommentarer
Postat av: Amanda

HAHAHAHA, vilka bilder! LOL hade passat bra här om jag inte hade varit alldeles för cool för att använda mig av sånna förkortningar. Men... HAHAHAH!

2010-12-10 @ 19:33:21
Postat av: Alice

Hahaha, asså I knööööw! Jag är stolt över att du motstår frestelsen att säga LOL. Vet inte vad jag skulle ta mig till med dig om du gjorde det...

2010-12-10 @ 19:43:24
URL: http://heyhappiness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0