Tredje advent imorgon


Snart ska jag iväg och köpa julklappar. Detta tycker jag är assvårt och det ger mig ångest varje år.

För man måste köpa något jätteroligt och bra och fyndigt till varenda en i släkten. Men det är ju svårt. Jättesvårt. För julklappar kostar även pengar och jag har inte pengar i överflöd. Jag tänker definitivt inte bli pank bara för att jag ska köpa julklappar till tjugo pers. Ledsen, jul eller inte, jag tänker vara egoistisk.

Så. Vad fan ska man köpa till alla?

Min mormor, morfar och farmor ska få hemmagjord ekologisk Aloelotion, made by myself (och några andra från klassen, men skulle varit roligare om det var gjort bara av mig..). Den stinker verkligen. I receptet stod det klart och tydligt att vi skulle addera Rosenträolja, Mandarinolja och Ylang Ylang, men det blev ju en hemsk blandning. Det roliga är att ingen våga erkänna att det inte luktar gott. "Den luktar... Friskt!" Dra mig baklänges, friskt luktar den icke och det är jag mycket medveten om!

Jag vet att det är taskigt att pracka på mina mor- och farföräldrar de sämsta presenterna, men vafan. Vad ska jag annars hitta på?

Nu återstår bara problemet att hitta till resten av släkten. Gaaaah.






Aloelotion

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0