Väldigt confusing


Igår när vi var i Orminge stod det en ambulans utanför Coop. Vi trodde inte att det var något allvarligt, så vi gick in för att värma oss. När vi kom in genom dörrarna ligger det en helt lealös kille på golvet framför kassorna.

Jag vet faktiskt inte om han var död.

Två ambulansmänniskor stod börjda över honom och stack sprutor i hans armveck. Men det konstiga var att de inte alls skyndade sig, utan var helt lugna och långsamma. Killen var helt gul-vit i ansiktet och slapp i hela kroppen. Armarna bara föll till golvet när ambulanspersonalen släppte dem. Hade det inte låtit så overkligt skulle jag säga att killen vad död. Av vad jag såg var det mycket med troligt att han var död än levande.

Men det mest absurda var att folk stod två meter ifrån och skrattade åt något skämt som kompisen dragit. Och i kassan bredvid handlade folk fortfarande sin köttfärs och brödlimpa, helt oberört. Och där stod vi och gapade och tänkte att hallå, det ligger faktiskt en död kille på golvet här. Ser ni inte det?

Det blev för obehagligt att bara stå där, så vi gick till VI istället. Och när vi gick till busshållplatsen tjugo minuter senare var ambulansen borta, men vi hörde inga sirener, så den hade inte brottom. Hade han dött eller var det verkligen ingen fara? Var han bara... Avsvimmad?

Det var sjukt obehagligt. Tänk om jag har sett en död människa.


Kommentarer
Postat av: amanda

Han levde! Jag såg bär ambulansmänniskorna väckte honom. :)

Men undra vad som hade hänt... :S

2010-08-31 @ 16:43:55
Postat av: og mafaaa

om han hade varit död hade dom täckt han med ett lakan eller något det gör dom galet fort så duvet till nästa gång:P

2010-08-31 @ 22:17:13
Postat av: Sandra

läs nästa nacka varmdö posten

2010-09-06 @ 18:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0