Leaves are falling through my window


Jag vet att många säger att hösten är hemsk. Och visst skulle jag dö för en dag med värmande solsken, men ändå gillar jag faktiskt hösten. Att få mysa i varma stickade tröjor, stora halsdukar och frisk luft.

Nu får ingen missförstå att jag säger att jag gillar kylan. Nej, nej.

Men jag gillar att allt är så vackert. Alla färger som är överallt. Skogarna ser ut som ett lapptäcke. Det gillar jag. Och när man går till bussen på morgonen, när man stirrar stint framför sig och förbannar backen man måste bestiga. Och så kommer en vindpust och blåser upp löven framför en i rödorangea spiraler. Då blir man lite gladare. När löven blåser i vågor runt ens fötter, det gillar jag också. Att titta ut genom fönstret och se vågorna slå ihop med varandra, men själv sitter man inlindad i en filt i ett varmt hus.

Nu behöver jag bara köpa en mössa, så är hösten fulländad. ;)



Kommentarer
Postat av: matilda

fint skrivet alice!

2009-11-08 @ 17:53:43
Postat av: Alice

Tack! :D

2009-11-08 @ 19:23:14
URL: http://heyhappiness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0