Bluffmakeri

Hoppsan... Första advent. Åh.

Det käns som att det var förra veckan 8:an drog igång och betygen stressade upp mitt överpresterande sinne. Och nu står jag här med julpynt upp till halsen och orkar bara inte med jul just nu.
Nu tänker ni säkert att julen är ju så mysig, hur kan hon säga så? Läs den här väl genomtänkta listan, och ni kommer defenetivt ändra uppfattning!

1) Jag hatar att det är så kallt. Nu är det inte ens fint längre, bara kallt och blött. Fy fasen.

2) Jag stressar ihjäl mig på julklappsköp. Dyrt, svårt att hitta och vuxna som säger att de önskar sig strumpor. Dumma filurer de där.

3) Önskelista är svårt att skriva. Har tänk på vad jag ska önska mig i jul sen i september, men nu är det helt tomt i huvudet.

4) Människor som säger att julen inte handlar om att få presenter, utan att ge bort gåvor och umgås med vänner och familj. Vad är det för dumt? Julen är såklart till för julklapparna. Det är jättemysigt med släkt och vänner, men det enda jag kopplar med första advent och "Snart är det jul hörrni!" är "F*n, jag har ingen aning om vad jag ska köpa till folk. Inte pengar heller för den delen." Och julafton är ju bara en enda lång väntan på att få öppna paketen. Det här vill jag säga till dem som påstår något annat: Sluta prata strunt, ingen tror er!

Som jag kanske har klargjort är jag inte heltänd på idén med jul just nu. Kan den inte vänta en vecka eller två? Snälla please??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0