En konst jag aldrig kommer behärska

Vet ni. I somras var jag på Gotland med min familj, och där gick vi till något harmonsikt litet ställe för att dreja. Ja, vad kul! tänkte jag och såg en perfekt symetriskt skapad skål, eller kanske en slät och graciös blomkruka i mina tankar som det möjliga resultatet. Glad och förväntansfull sätter jag mig och börjar dreja.


Jag tycker att ni kan notera geggan på byxorna och klegget som når mig upp till armbågarna. Men glad i hågen fortasatte jag.


Efter ett tag såg min skål/kruka ut såhär. Och mina händer såg ut sådär. (Pil på mina händer)

Gissade hur det slutade? Jag slängde geggklumpen i golvet och gick därifrån. Mina byxor blev sig aldrig lika.

Så. Tänkte bara att ni ville veta det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0